1. Željko Mitrović
Vlasnik najveće medijske korporacije u regionu koja obuhvata TV „Pink“, „Pink Montenegro“, „Pink BiH“, nakon kupovine „Fashion TV See“, za koji poseduje prava na području Srbije, Slovenije, BIH, Hrvatske, Makedonije i Crne Gore, vlasnik je i 13 satelitskih kanala. Najavljuje kupovinu „još jedne velike TV stanice u jednoj od država bivše Jugoslavije“, te da će do kraja 2009. imati ukupno 25 satelitskih kanala. Vlasnik je izdavačke kuće „Siti rekords“, fabrike za štampanje CD i DVD izdanja, filmskog grada „PFI studios“ u Šimanovcima, gde je sniman film u produkciji Lika Besona. Poseduje avio-kompaniju „Er Pink“, fabriku žvaka „Strong“, „Iva vodu“, a najavio je i nove proizvode u okviru farmaceutske industrije.

2. Aleksandar Tijanić
Najave da generalni direktor RTS-a neće „preživeti“ smenu vlasti u 2008, pokazale su se, kao i više puta do sada, pogrešnim. „Čujem, smenjujete me i ove nedelje?“, pitao je cinično jednog od poslanika u Skupštini Srbije. Na čelu RTS-a proslavio je 50 godina rada najstarije televizije na Balkanu i izdržao kritike na račun kvaliteta programa. Izborio se i sa optužbama da jedna serija na ovoj TV promoviše „antihaške vrednosti“, kao i sa zahtevima za prenošenje sednica parlamenta i sa suđenja lideru radikala iz Haga. Na ličnom polju vodi nekoliko postupaka zbog kleveta nazvavši neke „medijskim atentatom na njegov rad“. Pokrenuo je digitalizaciju programa i nabavku opreme za titlovanje informativnih emisija za osobe oštećenog sluha.

3. Veselin Simonović
Na mestu glavnog i odgovornog urednika „Blica“ nalazi se duže od 11 godina, čime je postao jedan od glavnih urednika koji se najduže nalazi na tom položaju. Nastanak i razvoj „Blica“, kao i ostalih izdanja pod krovom „Ringier grupe“, medijske kuće u čijem je „Blic“ vlasništvu, u ogromnom delu se podudara s njegovim angažmanom. Zvanično priznanje koje mu je uručeno pre dve godine – nagrada grada Beograda za novinarstvo – dovoljno svedoči o profesionalnim kvalitetima i uvažavanju koje je izgradio u javnosti i među kolegama. Godinama je bio dopisnik nekadašnje „Borbe“ iz Ljubljane, potom urednik u „Borbi“, a pre „Blica“ bio je urednik nedeljnika „Vreme“.

4. Veran Matić
Direktor i predsednik Upravnog odbora RTV B92, jedan od osnivača ove medijske kuće. Nakon dodele nacionalne frekvencije TV B92 izrastao je u treću najgledaniju televiziju u zemlji. Radio stanica je u informativnom i zabavnom delu zadržala najveću slušanost, a sajt B92 među prvima je već treću godinu zaredom. Kritikovali su ga zbog komercijalizacije programa, ali je prebrodio zamerke, zadržao odanu publiku i pridobio novu, željnu lagane zabave, te u međuvremenu pokrenuo i „Info“ TV kanal. Angažovan i u podršci nevladinom sektoru i humanitarnim aktivnostima u kojima učestvuje njegova televizija – od prikupljanja novca i pomoći u otvaranju sigurnih kuća za žrtve nasilja u porodici, do nabavke pokretnog digitalnog mamografa.

5. Dragan Đilas
Gradonačelnik Beograda i bliski saradnik predsednika Srbije Borisa Tadića, suvlasnik je kompanije „Multikom“, u čijem je vla­sništvu agencija „Dajrekt medija“, najveće preduzeće za marketinške usluge u Srbiji. „Sva moja imovina je suvlasništvo kompanije ‘Multikom’, od koje sam pre mog ulaska u politiku napravio jednu od najuspešnijih u regionu i koja u Srbiji nema nijednog jedinog državnog klijenta“, odgovorio je Đilas na prozivke političkih protivnika o poreklu svoje imovine. „Multikom“ zastupa interese klijenata i u Makedoniji, Crnoj Gori i BiH. Đilas je bio ministar za NIP, direktor Narodne kancelarije, a osnovao je humanitarnu organizaciju „Naša Srbija“. Bio je novinar i jedan od organizatora studentskih protesta.

6. Srđan Šaper
Osnivač i generalni direktor „McCann group“, vodeće kompanije za pružanje usluga u oblasti komunikacija u Srbiji i regionu. Grupacija zapošljava 250 ljudi u pet zemalja: Srbija, Crna Gora, Makedonija, BiH i Albanija. U okviru grupe, između ostalih, nalazi se i Agencija za planiranje i zakup medija „Universal McCann“, čiji su partneri mnoge renomirane domaće i međunarodne kompanija poput „Coca cola“, „L’Oreala“, „Karlsberg Srbija“, „Raiffeisen Banke“, „SC Johnson“… Jedan je od savetnika predsednika Srbije Borisa Tadića, član GO i predsedništva DS. Bivši frontmen „Idola“ bio je na čelu predsedničke kampanje Borisa Tadića i kampanje za Evropsku Srbiju. Kaže da je konsultantski posao skroman u odnosu na mnoge druge.

7. Manojlo Vukotić
Generalni direktor i glavni urednik svih izdanja kompanije „Novosti“. Vukotić je za glavnog urednika „Večernjih novosti“, koje su proslavile 55 godina postojanja, imenovan nakon 5. oktobra 2000. godine, a na tom položaju i uz imenovanje za direktora ostao je i posle promene vlasničke strukture u kompaniji 2006. godine. U javnosti se dugo spekulisalo da će biti smenjen, ali su se glasine pokazale netačnim. Sadašnji vlasnici „Novosti“ su firme „Stadlux“ iz Beograda i „Ardos“ iz Austrije, koje su od malih akcionara otkupile 63,5 odsto akcija kompanije. Uredničko iskustvo Vukotić je sticao uređivanjem „Borbe“, zatim je kratko vreme bio glavni urednik „Blica“, a potom i „Glasa javnosti“, odakle prelazi u „Novosti“.

8. Jelena Drakulić – Petrović
Od jula 2008. generalna direktorka najveće medijske kuće u našoj zemlji „Ringier Srbija“, koja izdaje tri dnevne novine u zemlji: „Blic“, besplatni dnevnik „24 sata“ i „Alo“, sa ukupnim dnevnim tiražom od preko 500.000 primeraka. „Ringier Srbija“ izdaje i dva veoma tiražna nedeljnika – „Blic ženu“ i „Puls“. Jelena Drakulić-Petrović radi za kompaniju „Ringier“ od aprila 2004. godine, prvo kao brend menadžer dnevnog lista „Blic“, a potom od septembra 2006. kao direktorka dnevnih izdanja. Diplomirala je na Filološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu, trenutno je na završnoj godini poslovnih master studija (MBA) na britanskom univerzitetu Šefild, a pre dve godine je završila kurs iz menadžmenta u medijima na Univerzitetu u Tenesiju.

9. Dragan Šolak
Direktor SBB, najvećeg kablovskog operatera u Srbiji, koji će prvi među provajderima početi uvoz interneta iz inostranstva, čime bi se, prema najavama, značajno smanjila cena za korišćenje ovih usluga. Ova kuća je jedna od tri u Srbiji koja u svojoj ponudi ima distribuciju televizijskog programa preko satelita. Početkom godine Šolak je izjavio da usluge SBB – kablovsku TV, kablovski internet, pej TV i satelitsku TV, u regionu koristi gotovo pola miliona korisnika. Pre angažmana u SBB-u Šolak je vodio nekoliko medijskih kompanija u centralnoj i istočnoj Evropi, počevši sa VANS-om 1990. Bio je jedan od pionira razvoja bioskopske video i TV distribucije na novim tržištima u istočnoj Evropi.


10. Slavica Šimić

Suvlasnica „Medija haus“, pre­duzeća za marketing i zastupanje, koje se godinama nalazi među vodećim agencijama u zemlji. „Medija haus“ godinama beleži konstantan porast posla, bavi se zakupom medijskog prostora, ustupanjem prava za najgledanije sportske i zabavne programe iz domaće produkcije, istraživanjem tržišta, analizom ponašanja potrošača, aktivnostima konkurencije… a klijenti su im mnogi međunarodni i domaći oglašivači, među kojima „Colgate“, „Palmolive“, „Jaffa“, „Oriflame“, „Verano Group“… Slavica Šimić kaže da su podjednako ponosni na sve svoje male i velike klijente, ali i na izvanrednu saradnju sa drugim agencijama koje se bave istim poslom.

Izvor: Blic

Od zaborava sačuvao: Slobodan Radulović