PREDSEDNIKU DEMOKRATSKE STRANKE

Dr Zoranu Đinđiću

Poštovani gospodine Đinđiću,

Nakon dva pisma koja sam Vam uputio 11.03. i 25.04.2002. godine i u kojima sam Vas otvorenog srca i punog poverenja upoznao sa situacijom u RTB Bor Drupa sa posebnim osvrtom na Institut za bakar Bor, dobio sam OTKAZ UGOVORA O RADU od v. d. Direktora Vlastimira Trujića. Pored mene, otkaz je dobio i predsednik sindikata „Nezavisnost“ u Institutu za bakar Bor Dragan Štrbac dipl. inž. Rudarstva, koji je ujedno i predsednik istog sindikata na nivou RTB Bor Grupa.

Kao što možete videti, desilo se upravo ono što sam Vam nagovestio u pismu od 25.04.2002. godine, i što obzirom da je izostala vaša bilo kakva reakcija, ne predstavlja nikakvo iznenađenje.

Razlozi za davanje otkaza navedeni u obrazloženju su najobičnije izmišljotine i laži, jer v. d. direktor nije mogao da stavi kao razlog za otkaz moju sindikalnu aktivnost (zbog koje je samo on dobio od nadležnih državnih organa nekoliko krivičnih prijava). Ovakva odluka v. d. Direktora predstavlja atak na mene i moju porodicu, obzirom da zna da se nalazim u veoma teškoj materijalnoj situaciji:

–         supruga i ja radimo zajedno u Institutu za bakar Bor u kome su zarade veoma male i za nas dvoje iznose ukupno oko 12.000 dinara, što nam je jedini izvor prihoda;

–         sin mi je student druge godine Vojne akademije u Beogradu;

–         kćerka mi je student prve godine Filozofskog fakulteta u Nišu.

Sve ovo je za mene već viđeno u vreme prethodnog režima, što samo potvrđuje moje navode u prethodnim pismima, gde sam Vam napomenuo da se u Boru na vlasti nalaze sledbenici socijalista i kriminalci koji se nemilosrdno obračunavaju sa svojim neistomišljenicima. Jedino se nisam nadao da ću ovakvu sudbinu doživeti za vreme demokratskih vlasti obzirom da sam Vas o svemu na vreme informisao.

Kako sada da odškolujem pitomca naše vojske, kako da mu objasnim šta mi se dešava u državi za koju on sutra treba ako bude morao da se bori i ako treba život da da?

Kako da odškolujem kćer koja nije u stanju da se sama školuje i kako da je izvedem na pravi put da bude samostalna, da formira svoju porodicu?

I pored svega što mi se desilo, obaveštavam Vas da ostajem pri svemu što sam Vam do sada napisao. Nadam se da će ovo pismo da Vas malo trgne i podseti da treba da reagujete bar preko svojih saradnika i pomognete svojim sugrađanima kojima i ja pripadam, a kojima je pomoć potrebna.

Obzirom da su navodi u otkazima obična podmetačina i obzirom da je v. d. Direktor, koji nam je dao otkaze, osoba koja je istaknuti član vaše stranke i njen reprezent u sredini u kojoj živim, molim Vas da nam u cilju zaštite a i vašeg distanciranja od takvih članova pružite pravnu zaštitu.

Ukoliko uvažite moj zahtev, spreman sam da Vam dostavim sve dokumente koji dokazuju nezakonitost OTKAZA UGOVORA O RADU, kako za mene tako i za sindikalnog kolegu koji deli moju sudbinu.

U Boru, 16.07.2002. godine

Zvonimir Spajić

Od zaborava sačuvao: Slobodan Radulović